krabbedownunder.reismee.nl

Het begin van ons avontuur!

Vrijdag 11 oktober was het dan zover, bepakt en bezakt richting Schiphol.

Na het emotionele afscheid kon ons avontuur beginnen!

Door de douane en dan hop het vliegtuig in, eerst naar Dubai en daarna door naar Bangkok.

Eenmaal aangekomen in Bangkok deed zich ons eerste probleem al voor: Rian haar backpack was wel aangekomen maar de flightbag die erom heen zat was al stuk, Beetje balen! Het slotje en de 2 ritsen waren er op de 1 of andere manier afgetrokken of ergens tussen gekomen. Heeft Rian wel weer! Dus eerst moesten we een paar dingen regelen bij Emirates Airlines. Ze hebben er 2 nieuwe ritsjes aangemaakt en Rian heeft een nieuw slotje gekregen. Erg goed afgehandeld allemaal! Gelukkig was dit allemaal klaar voor we weer vertrokken uit Bangkok. Ze hebben het zelfs langs ons hotel gebracht!

Maar goed we mochten ons natuurlijk ook nog de 1e 3 dagen vermaken in Bangkok. De eerste middag hebben we een beetje rondgelopen in de stad. Wat een drukke en grote stad zeg! Zondag hebben we een stadstour gedaan langs allerlei tempels en de grootste liggende Boeddha ter wereld. In één tempel gingen er mensen op de foto me t een Monnik en dit wilde wij ook wel! Dus vroegen we aan onze gids Wanna (erg grappig en klein Thais vrouwtje) of dat kon. Ze zei: ‘jullie zijn geen familielid maar ik zal het vragen’. Bleek dat al die mensen één familie waren die net offers hadden gebracht en daarom op de foto mochten! We mochten wel van ze op de foto en met een beetje een bezwaard gevoel deden we dat ook maar. Rian die niet zoveel van Wanna haar Engels kon verstaan had niet echt door wat er aan de hand was dus ging wel erg vrolijk bij de Monnik zitten :p Maandagochtend zijn we naar de floating market geweest. Dit is een markt die drijft op het water. Allemaal bootjes van waaruit allerlei dingen verkocht worden, en waar wij met een bootje tussendoor gingen. Erg bijzonder om te zien.

Maandag avond was het dan alweer tijd om op ons vliegtuig naar Sydney te stappen, dit was een lange nacht met vrij weinig slaap haha.

Dinsdag ochtend 7.30 lokale tijd was het dan eindelijk zover, we zijn goed en wel geland op onze “eind” bestemming! Vanaf nu kan ons avontuur dan ook ECHT beginnen!

Eenmaal aangekomen in ons hostel hebben we onze spullen gedropt en zijn we maar gelijk de grote stad ingelopen. In de verte hebben we The opera house en de Harbour bridge al gezien. In 1 woord Geweldig! wat een grote, mooie en vooral groene stad! Zeker vergeleken met Bangkok :p

Vandaag (woensdag) hadden Wouter en Rian de oriëntatie dag van Work en Travel Company. Dus weer vroeg ons bed uit wat wel even zwaar was na 2 nachten weinig slaap haha. Eenmaal op het kantoor kregen we een PowerPoint presentatie met veel nuttige informatie. Ondertussen heeft Vera heerlijk uit kunnen slapen en is ze zelf de stad in geweest.

Vanmiddag hebben we nog een beetje rondgelopen in Sydney en hebben we geïnformeerd naar het kopen van campervans. Daarna nog rondgesnuffeld in de Woolworth en maar gelijk wat boodschappen gekocht voor een heerlijke pasta.

En voor volgende week hebben we al wat gepland: We gaan leren surfen in 5 dagen :D we hebben er nu al zin in!

Tot het volgende verhaaltje!

Liefs en Kus

Wouter, Vera en Rian :D