krabbedownunder.reismee.nl

Rondreis met Pap en Mam.

Het is alweer een tijd geleden dat jullie onze avonturen hebben kunnen lezen. Dit omdat de reismee site onze blog een tijd kwijt was. Dit is gebeurd door een storing waar veel grote fouten gemaakt zijn. Al onze verhalen zijn weg, maar gelukkig hebben we ze nog op de computer staan zodat we ze er weer op kunnen zetten, en helaas zijn alle mail adressen verdwenen uit onze mailinglijst. Dus diegenen die het nog steeds leuk vinden om ons te volgen mogen dan weer even hun mailadres opnieuw invullen zodat jullie een mailtje krijgen als we weer wat nieuws plaatsen.

Maar goed druk tijd dus om weer wat te laten horen van ons. In de afgelopen tijd is er namelijk veel gebeurd. Want zoals jullie weten zijn paps en mams bij ons langs geweest!!

Zes weken geleden zijn we bij Blue en Katie weggereden om in een week tijd 5000 km af te leggen. Helemaal vanaf de boerderij in Queensland zijn we toen naar Perth in West-Australië gereden. De reis valt in een woord samen te vatten als: SAAI!!!

Wat een ontzettend saaie weg was dat zeg! Vooral het stuk vanaf Adelaide naar Esperance genaamd The Nullarbor Route was erg saai. Eenmaal aangekomen in Esperance zijn we als compensatie dan maar naar een van de witte zandstranden geweest. Helaas was het koud weer en konden we niet zwemmen in het azuurblauwe water. Maar om alleen al te kijken was al mooi.

Gelukkig duurde dit allemaal niet zo heel lang. Op vrijdag 13 juni was het dan ook zover. Op naar het vliegveld van Perth om pa en ma op te halen. Eindelijk konden we ze weer omarmen na ze 8 maanden niet gezien te hebben. Wat een leuk weerzien! Gelijk met z’n allen de stad in om de koffers naar hun hotel te brengen en te lunchen. De eerste dag was dan ook vooral veel lopen om de stad te zien en kletsen over alles wat er gebeurd was in Nederland en alles wat wij hier meegemaakt hadden. Voordat we het wisten was het alweer avond en moesten wij terug naar de camping en pa en ma naar hun hotel.

Het eerste weekend stond vooral in het teken van gezellig bij elkaar zijn en zaken regelen m.b.t. onze eigen auto. Deze konden we namelijk 5 weken stallen in een carport van mensen hier in Perth. Toen dat allemaal geregeld was kon onze reis dan ook eindelijk beginnen. We zouden vanuit Perth richting Exmouth, naar Karijini National Park en Broome, via de Gibb River Road en Kununurra naar Darwin rijden. Een trip van ruim 6000 km waar we 4 weken voor uitgetrokken hadden. We hebben veel plaatsen daartussen ook nog aangedaan maar dat is teveel om hier allemaal op te noemen.

Hoewel Perth een leuke en gezellige stad is waren we blij dat we weg konden. Het weekend dat wij daar waren was het namelijk aan het stormen. Veel wind, regen en kou. Vooral ’s nachts kon het erg koud worden, rond de 2 graden! Niet zo leuk weer om in een tentje te liggen dus.

Na een paar dagen rijden en ondertussen veel gezien te hebben kwamen we aan bij Monkey Mia. Nu denk je misschien dat hier veel aapjes voorkomen. Tenminste als je de naam mag geloven. Helaas... Monkey Mia staat bekend om de wilde dolfijnen welke je daar kunt voeren. ’s Ochtends zijn we in alle vroegte opgestaan om rond 7 uur op het strand te staan. Van iedereen die daar staat worden dan vervolgens 15 mensen uitgekozen die een vis mogen voeren aan een dolfijn. En raad een?... Wij zijn allemaal uitkozen om dat te mogen doen. Mam vond het helemaal geweldig om deze dieren van zo dicht bij te mogen bekijken en ook nog te mogen voeren. Wat een geluk dat we allemaal uitgekozen werden!

Na Monkey Mia zijn we doorgereden naar Exmouth. Helaas was ook hier het weer niet zo mooi en konden we dus niet gaan snorkelen. Iets waar wij ons al een tijd op hadden verheugd. Na een kort verblijf in deze plaats zijn we dan ook doorgereden naar Karijini National Park. We hebben hier een dag rondgelopen in een van de ravijnen. In dit ravijn stroomde een beekje die her en der uitkwam in een meertje. Het water was er zo helder dat in deze meertjes gezwommen kon worden. Dit is dan ook precies wat we gedaan hebben. Onder een waterval, tussen de varens en samen met de visjes hebben we daar heerlijk gezwommen in het kristalheldere water. Wat een verfrissing! Wij zijn het er over eens dat dit een van de mooiste NP’s is die we tot nu toe gehad hebben.

Ook hebben we Broome aangedaan, de parelhoofdstad van Australië. Een tropisch stadje met een heerlijk zandstrand en lekker warm water. Natuurlijk hebben we hier van de zee genoten. Zwemmen en zonnebaden, 2 a 3 dagen lang. Heerlijk om in het midden van de vakantie even lekker ergens te zitten en niet gelijk de volgende dag weer weg te hoeven. Want om 6000 km te rijden in 4 weken betekend wel dat je veel in de auto zit.

Na heerlijk gerelaxt te hebben in Broome zijn we doorgereden naar Derby om van daaruit de toeristen route van de Gibb River Road af te leggen. De Gibb River Road is een van de laatste grote 4 Wiel Drive routes van Australië. Niet te missen dus op onze weg naar Darwin toe. Na een hobbelige weg kwamen we dan ook bij Windjana Gorge. Een uitgesleten stuk tussen bergen waar een rivier doorheen loopt. Dus wij gingen hier lekker wandelen. Na 5 minuten hoorden we ineens een gil van Rian. Ooh kijk! Crocs!! En inderdaad, er lagen een heel stel freshie’s (zoetwaterkrokodillen) langs de kant van de rivier. Dit was de eerste keer dat we ze echt in het wild zagen. Heel bijzonder om krokodillen in het wild tegen te komen!

Na het avontuur op deze 4wd weg hadden we de smaak te pakken en dus zijn we een paar dagen later naar Purnulullu NP geweest. In dit NP staan de Bungle Bungles. Bergen die op bijenkorfen lijken. De weg naar het park toe was al een hele belevenis. We hebben namelijk maar 50 km afgelegd in 2 uur tijd! Nee, we hebben geen lekke band gehad…. Je kon gewoon niet harder rijden dan 20/30km per uur. We moesten zelfs door ontzettend grote en diepe plassen water rijden, ontzettend gaaf om te doen! Een echt 4wd belevenis.

Na de Bungle Bungles was het tijd om (na dezelfde weg weer terug genomen te hebben) door te rijden om uiteindelijk de grens over te gaan naar een andere staat in Australië, Northern Territory. In deze staat zijn we naar Litchfield NP geweest. Een park waar je in bijna elk beekje en meertje wel kunt zwemmen. Er zijn hier veel watervallen waar je kunt zwemmen en dat hebben we natuurlijk ook gedaan. Heerlijk verfrissend! Ook zijn we nog naar het Wildlife Park onder Darwin geweest. In dit park was erg veel te zien

Hierna was het alweer tijd om door te rijden naar onze laatste stop met pa en ma, Darwin. We zijn op woensdag aangekomen en hadden dus nog mooi 4 hele dagen de tijd voordat we pa en ma weer moesten wegbrengen naar het vliegveld. Donderdag zijn we naar een van de beroemdste markten in Darwin geweest, de Mindil Market. Een markt die begint om 5 uur ’s avonds en doorgaat tot een uurtje of 10. Tijdens de markt kun je de zon onder zien gaan aan het strand waar de markt gehouden wordt. Als je daar de tijd voor hebt tenminste want er is zoveel te zien op de markt! Veel kraampjes waar je kleding en sieraden kunt kopen en nog meer kraampjes waar je lekker wat eten kunt kopen. Veel Aziatisch, Indische, Chinees en Japans. Erg lekker allemaal. Voordat we het wisten was de tijd al voorbij en konden we weer terug naar de camping. Verder hebben we nog een dag de stad zelf verkend en hebben we nog een dag gezellig geshopt in het grootste shoppings centrum van Darwin, Wat Rian natuurlijk helemaal gezellig vond.

Op zondag 13 juli was het helaas alweer tijd om naar het vliegveld in Darwin te rijden om ma en pa op het vliegtuig te zetten. De tijd is voorbij gevlogen maar wat hebben we genoten! Na een lang afscheid inclusief lunch op het vliegveld zijn we dan ook maar uit elkaar gegaan. Pa en ma door de douane en wij in de auto op weg naar Perth om de huurauto weer in te leveren en onze eigen auto weer op te halen.

Voor ons is het nu tijd om te beginnen aan het laatste gedeelte van onze reis. Van Perth via het noorden naar Sydney. Onderweg zullen we nog wel even genieten van al het moois wat het land hier te bieden heeft. Hoe dat allemaal gaat zullen jullie uiteraard nog wel horen.

Groetjes en XxX Rian en Wouter.

Miriam

Hoi Rian, het blijft leuk om jullie verhalen te lezen.

rene wessels

Hallo jongelui gelukkig gaat het allemaal goed met jullie. Had al een tijdje niets meer gehoord.
Zit weer op de lijn.
Nog veel plezier de laatste maanden

Groetjes
Ans en Rene

marlijn en co

Super om weer iets te lezen van jullie! Dikke x

Frank V

Iets een late reactie, opnieuw een leuk verhaal!