krabbedownunder.reismee.nl

Australisch avontuur bijna voorbij!

Na bijna een jaar in dit prachtige land te hebben rond gereisd is onze ALLER ALLER laatste week in Australië alweer aangebroken… naja eigenlijk nog maar 4 daagjes te gaan voordat we naar Bali vliegen op a.s Maandag.

In de afgelopen maanden hebben we natuurlijk nog weer heel wat beleeft en gezien.

Vanuit Perth zijn we eerst naar beneden gereden naar Margaret River, het was hier prachtig en erg groen, met veel wijngaarden, alleen helaas ook heel erg veel regen. Dus zijn we ook gauw na Albany nog even mee gepakt te hebben, weer naar boven gereden via de wildflower way. Helaas waren we net iets te vroeg voor het seizoen van de wildflowers maar er stonden toch nog aardig wat bloemetjes langs de kant van de weg. We zijn dan ook een aantal keren gestopt om onze innerlijke fotograaf tevreden te stellen.

Na de wildflowers zijn we aangekomen in Coral Bay en WAUW wat een paradijsje op aarde is het hier zeg! Een koraal blauwe zee met een wit zandstrand. We hebben hier dan ook heerlijk een paar dagen genoten op het strand en we konden eindelijk onze eigen snorkels en flippers uit de auto halen om te gaan snorkelen. Je kunt hier zo vanaf het strand naar het koraal toe zwemmen en dit was natuurlijk prachtig met allerlei verschillende kleuren koraal en heel veel vissen. Wij hebben ons hier dan ook uitstekend vermaakt. Hiernaar zijn we doorgereden naar Broome en hebben hier weer heerlijk een week genoten van zon, zee en strand.

Na Broome was het tijd om te beginnen met onze roadtrip naar het oosten van het land. Eenmaal aangekomen bij het “Three Ways Roadhouse” in Tennant Creek hebben we een heerlijk ijsje gehaald om te vieren dat we ons hele rondje van Australië rond hadden, want we zijn hier namelijk in het begin met Vera ook langs gekomen toen we naar Alice Springs gingen. Het was daarom wel even een bijzonder momentje. Vanuit het “Three way Roadhouse” zijn we in een paar dagen doorgereden naar de oostkust van Australië. Door Cairns naar het Daintree Rainforest en Cape Tribulation. Hier hebben we door het regenwoud gelopen en hebben de plek gezien waar het regenwoud overgaat in een wit zandstrand en vervolgens over gaat in het Great Barrier Reef

Na een paar dagen in Cairns en nog een aantal mooie plaatsjes aan de oostkust was onze volgende bestemming bereikt. Deze stad was Mooloolaba. Hier hadden we een bijzondere afspraak staan, want onze oom en tante zitten ook in Australië om hun (schoon) zus te bezoeken. Dus leek het ons allen leuk om samen af te spreken. We hebben gezellig met z’n allen gepicknickt in het park en hadden natuurlijk heel veel te vertellen aan elkaar. Ook nog even gezellig op het terras koffie/thee gedronken. Daarna was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen van elkaar. Het was een erg gezellige maar ook wel een bijzondere dag om elkaar helemaal aan de andere kant van de wereld te zien.

Vanuit Mooloolaba zijn we begonnen aan onze aller laatste kilometers van onze reis naar onze eindebestemming Sydney. Inmiddels zitten we dan ook alweer 3 weken op de camping in Sydney en zijn we druk bezig geweest om advertenties op te hangen voor onze auto. Na bijna 2 weken niks te hebben gehoord kregen we dan toch eindelijk vorige week donderdag rond 16.00 uur een telefoontje van een man die naar onze auto wou komen kijken. Wij natuurlijk alles snel even klaar gemaakt en de man opgehaald bij het treinstation vlak bij onze camping. Het was inmiddels al 18.00 uur en bijna donker, maar dat maakte hem niet uit. Hij heeft de banden gecheckt, een klein stukje gereden om de remmen te checken en onder de motorkap gekeken en hij vond ’t een prima auto. En dus hebben we onze auto binnen 2.5 uur verkocht . Wij natuurlijk helemaal happy want dit is een hele zorg minder.

Ook hebben we natuurlijk Wouter z’n verjaardag gevierd op woensdag 10 september. Met taart, cider, slingers en een cadeau. Al met al dus een geslaagde en gezellige dag. Nu nog 4 daagjes te gaan in Australië en dan nog heerlijk even 10 daagjes genieten in Bali. Voordat we op woensdag 8 oktober in het vliegtuig stappen en een dag later weer terug komen op Nederlandse bodem.

Liefs vanuit het nu regenachtige Sydney

manon

Jaaaah over 2 weken zien we elkaar weer!!!

Elsemiek

Woehoeeee het is bijna zover!!???????? geniet er nog even lekker van!! Over 2 weekjes mag je weer gezellig met mij in een huis wonen :p kusjes!! xx

Elsemiek

Mogen jullie weer gezellig met mij in huis wonen :p bedoel ik haha! Tot snel xx

Anne en Erik

Jaaaaaaaa Super bijna weer terug!!! Wat is dat snel gegaan dat jaar! pff vorig jaar dachten we nog oooh dat duurt een eeuwigheid.. Nu is het al bijna om en kunnen we straks heerlijk bijkletsen! En we hebben heeel wat bij te kletsen met z'n allen:):)!!! We mogen wel 2 weken vakantie nemen eerst om alle verhalen te horen..hahaha
Geniet er nog even heeeel goed van daar en heeeel veeel plzr in BALI!!!

Tot over 2 weken!!!
XXX Anne en Erik !!!

Anne en Erik

Elsemiek geniet jij dan nog maar even van de rust hahahahaha.. straks heb je strijd om de badkamer ;)!!!

Marloes

JAaaaa nog 2 weken wat vloog het jaar om....Gezellig ik kan niet wachten om je weer te zien....geniet er nog lekker even van met zn 2en...heerlijk relaxed op bali...wil ik ook wel...tot snel

veel liefs

marlijn

Holadijee! Bijna weer in hoes! Wat ging het jaar snel om. Tijd om straks weer een kopje thee te komen drinken en al je verhalen te vertellen!
Maar eerst genieten op Bali! En ik ben weer niet jaloers hoor!
X

Nicole ter Morsche

Nog een paar weekjes!!! Mooi verhaal weer. Snel alles in real life horen. Groetjes Nicole

Miriam

Rian heel veel plezier op Bali samen met je broer.

Pap en mam

Ha wij kunnen niet afwachten dat we jullie weer kunnen om omarmen ????
Ook al is dat nog maar zo'n 8 weken geleden dat we dat voor het laatst deden in Darwin
We zien er ook weer naar uit dat we dat weer doen op Schiphol 9 oktober
Tot dan ????????

Harry Voortman

Dag Rian en Wouter,

Dank voor jullie leuke verhalen. Have fun op Bali en dan een goede terugreis toegewenst !

Luit & Sanne

Heee rian en Wouter!
Heb nog even snel jullie laatste verhaal doorgelezen, in 1 woord WOW! Wat hebben jullie veel gezien, gedaan en beleeft! Het jaar zit er bijna op, voor ons gevoel voorbij gevlogen! Maar ook wel weer fijn dat jullie straks lekker weer in het oh zo mooie noord-deurningen zijn! Nu nog even genieten op Bali, veel plezier! Tot snel!

Liefs, Luit & Sanne

Dorien

Ja morgen is het zover zien we jullie eindelijk weer terug