krabbedownunder.reismee.nl

Lignum Station 2

Het werken zit er alweer op, na 6 weken is het weer tijd om verder te reizen naar het westen van Australië. Helaas vinden Blue en Katie het erg jammer dat we weg gaan, en hebben ze al meerdere malen gevraagd of we niet nog een weekje langer kunnen blijven. Maar dat kan helaas niet doorgaan. Dus zullen we jullie even meenemen in onze laatste 2.5 week werken hier op de boerderij.

Vorige week mochten we de boerderij een paar dagen alleen runnen. Dit omdat Blue “even” naar Brisbane moest, en Katie met de kids voor 3 dagen outreach gingen. Dit betekend dat de kinderen 3 dagen les hadden OP school ipv bij hun thuis. Voor de dagen dat ze er niet waren hebben we allerlei jobs gekregen die we konden doen. Maar we hoefden ons niet druk te maken als we niet alles afkregen. Maar goed, zo zitten wij niet in elkaar haha en hebben natuurlijk flink doorgewerkt om alles netjes af te krijgen voordat ze er weer waren! Toen ze er allemaal weer waren op zaterdag was het dan ook even moeilijk voor Blue en Katie om nog wat jobs te verzinnen voor ons. Wouter moest maar verder gaan met het oprollen van een fence, en Rian mocht de auto van Katie schoonmaken en wassen. Kortom, jobs die ze even snel moesten bedenken om ons aan het werk te houden haha.

Verder hadden we op 25 mei groot feest! Blue was jarig en dat moest natuurlijk gevierd worden. Met smoko hebben we dan ook taart met koffie/thee gehad. Hmmm wat was dat lekker! En natuurlijk hebben we hem een verjaardagskaartje gegeven.

Afgelopen dinsdag zijn we voor het eerst in 5 weken van de boerderij af geweest. In Clermont was namelijk de jaarlijkse ‘Clermont Show’. Denk aan de Denekamper Najaarskermis + het bij elkaar drijven van koeien met een hond, een paarden concours en een heuse biggenrace, die Mickey nog gewonnen heeft ook! Gooi daar een V8 autorace bij (met maar liefst 2 auto’s…) en een wedstrijd voor de mooiste cake/taart en foto en de klein dieren wedstrijd van Wubbenhof. En natuurlijk niet te vergeten de vele kraampjes waar je van alles kon kopen. Wouter en Blue waren al vroeg uit de veren want om 5.00 uur ’s ochtends zijn ze al richting Emerald gereden dit is zo’n 3 uur rijden, om daar nog even wat dingentje te regelen. Toen ze aan kwamen op de Clermont show zo rond half 5 zaten Rian en Mickey al in de botsauto’s. Na de botsauto’s hebben we gezellig met z’n allen over de kermis gelopen en zijn we in verschillende attracties geweest. Rian heeft sinds tijden weer eens in de bank en reuzenrad gezeten. Wouter heeft gezellig met Albie Ducks geschoten, en een rondje gemaakt in het reuzenrad. Kortom, het was een ontzettend gezellige dag, waar vooral de kids al een hele tijd naar uit hadden gekeken

Op zondag was het zover, het grote inpakken en schoonmaken kon beginnen. Na 6 weken konden we de auto weer inpakken en dat heeft de hele dag geduurd! We waren al bijna vergeten hoe alles in de auto moest haha. Gelukkig hebben we alles in de auto gekregen en hebben we ons huisje een beetje schoongemaakt. Alles klaar voor onze roadtrip.

Maandag vertrekken we dan ook met de auto richting west Australië. Voor een trip van 4500 km waar we een kleine 2 weken de tijd voor hebben. Want, jaja op vrijdag 13 juni kunnen we Pap en Mam dan eindelijk op gaan halen van het vliegveld in Perth. Vanaf daar zullen we gezellig met ons 4tjes de westkust van Australië gaan verkennen! Wij hebben er ontzettend veel zin in, Hopelijk herkennen we ze nog en hun ons haha!

Word vervolgd dus ;)

Lieve groetjes Ons