krabbedownunder.reismee.nl

Kerstdagen en Oud & Nieuw

Voor iedereen een gelukkig nieuwjaar en een geweldig 2014!!

Wij hopen dat iedereen het jaar goed is ingekomen. Bij ons is dat namelijk goed gelukt.

Oudejaarsdag waren we vroeg uit de veren om rond half 8 ’s ochtend in de rij voor het park te zitten voor een goede plek om het vuurwerk vanaf de Harbour Bridge te kunnen bekijken.

Toen we eenmaal aan kwamen stond er natuurlijk al een ontzettend lange rij, maar na 5 uur wachten mochten wij dan ook eindelijk het park in en hebben we een goede plek weten te bemachtigen. De hele middag hebben we ons gezellig vermaakt met mensen kijken, want die waren er genoeg: rond de 18 duizend man! Er was veel vermaak vanaf de klok van 6 uur met verschillende vuurwerkshows, stunt vliegtuigjes en verlichte boten dus vervelen hoefden we ons gelukkig niet. Na 16.5 uur wachten was het dan ook eindelijk 24.00 uur en kwam de beroemde vuurwerkshow. En Wauw!! Wat een geweldige show om te zien, we wisten gewoon niet waar we soms moesten kijken. Echt prachtig om dit te mogen mee maken. Erg bijzonder! Het mooiste vuurwerk wat we denk ik ooit zullen zien!

Maar we hebben natuurlijk ook nog de laatste 2 weken van 2013 leuke dingen gedaan, zoals de Great Ocean Road. Dit is de weg, zoals de naam al zegt, langs de oceaan met verschillende stop punten waar je mooie natuur wonderen kunt zien waaronder de twaalf apostelen. Ook hier hebben we volop van genoten.

Na de Great Ocean Road waren we alweer in Melbourne waar we 4 dagen zijn gebleven. Ook dit is weer een mega stad, maar wel een stad die het meest op Europese steden lijkt vonden wij. We zijn o.a. gezellig naar de bios en het museum geweest en hebben we koffie gedronken met een oud collega van Wouter en haar dochter die hier in Australië woont.

Na Melbourne was het alweer kerstmis. Dit hebben we gevierd in Thatra, een klein dorpje bij het strand en wij stonden dan ook op een camping gelijk aan het strand. Kerstavond hebben we gezellig een broodmaaltijd gegeten net zoals thuis en we hebben zelfs Home Alone kunnen kijken! Deze film hoort er natuurlijk wel een beetje bij met kerst en zo voelde het ook meer als kerst! Helaas was het 1e kerstdag niet echt strand weer, bewolkt en veel wind. We hebben een heel eind over het strand gewandeld en zijn lekker uitgewaaid. 2e kerstdag daar in tegen was het wel lekker weer en hebben we natuurlijk een deel van deze dag doorgebracht op het strand. Heerlijk om kerst een keer op het strand te vieren!

En nu is ons rondje alweer rond en zitten we weer in Sydney waar we ook begonnen zijn. Best een rare gewaarwording, want alles is al zo bekent voor ons. We zitten hier nu t/m 3 januari. De laatste week voordat Vera naar huis gaat en wij naar Nieuw Zeeland gaan, gaan we de hoofdstad Canberra nog bezoeken. De allerlaatste paar dagen wil Vera graag nog even doorbrengen op het strand en genieten van het mooie weer voordat ze weer terug moet naar het koude Nederland. En daar hebben wij Wouter en Rian natuurlijk geen problemen mee haha.

Voor de rest wensen wij jullie nogmaals een geweldig 2014 toe!

En in Nieuw zeeland zullen jullie weer meer van ons horen!

Liefs van ons