krabbedownunder.reismee.nl

En dat was het alweer!

De laaste 1,5 week is alweer aangebroken voor Nieuw-Zeeland.

Via het plaatsje Wanaka waar het prachtige meer ‘Lake Wanaka’ ligt, zijn we aangekomen in Queenstown. En wat is dit een mooie en vooral relaxte stad zeg! We zijn de stad doorgelopen en hebben een hele tijd bij het prachtige meer gezeten in het park. We hadden stralend weer en in het park speelde een DJ ook nog eens relaxte muziek. Onze dag kon niet meer stuk. Heerlijk!

Ook zijn we met gondels naar het hoogste punt van de stad geweest waar we een prachtig uitzicht hadden over de stad, het meer en de bergen! Queenstown is toch wel onze favoriete stad van heel Nieuw-Zeeland. Na 3 dagen zijn we doorgereden naar de Milford Sound dit was nog een aardig stukje rijden. We waren wat later op de dag weg gegaan en dus hebben we eerst maar even een tussenstop gemaakt in het plaatje Lumsden, zodat we de volgende dag verder konden rijden naar Te Anau. Hier hebben we de nature cruise geboekt voor Milford Sound. De volgende dag was het dan zover: op de boot door de Milford Sound. Helaas was het wat mistig en regenachtig maar het was er niet minder mooi om! Het was prachtig om te zien hoe rustig dit gebied is en hoe de bergen kaarsrecht uit het water naar boven komen!

De volgende dag zijn we naar Invercargill gereden. We hadden al van verschillende mensen gehoord dat dit niet echt een hele bijzonder leuke stad was, en dat hebben we zelf inderdaad ook ervaren. Het is erg uitgestrekt aan 1 lange weg en het was er niet erg gezellig. Daarom zijn we maar gelijk doorgereden naar het plaatsje Bluff, dit is het zuidelijkste plaatsje van Nieuw-Zeeland. Hier hebben we natuurlijk op het Zuidelijkste puntje van het stadje gestaan.

Toen was ons rondje alweer bijna rond en zijn we aangekomen in de plaats Dunedin.

Hier staat de beroemde chocolade fabriek van Cadburry (Wereldwijd nog bekender dan Milka!). En als je van chocola houdt moet je hier natuurlijk wel geweest zijn. Dat hebben we dan ook maar even gedaan. Het was een erg leuke rondleiding door de fabriek heen, onderweg mochten we natuurlijk van alles proeven en kregen we chocolade repen. We voelden ons net Shakie in de chocolade fabriek. Als laatste hadden ze nog een verassing voor ons in petto. In een grote silo kwam er gewoon even 1 ton vloeibare chocola naar beneden vallen! Dit deden ze gewoon omdat het kon. Prachtig toch!

Verder hebben we natuurlijk nog gezellig in de stad zelf rondgelopen en zijn we nog naar het enigste kasteel (het Larnach castle) in heel Nieuw-Zeeland geweest. Het is een klein kasteel vergeleken wat wij gewend zijn in Europa. Maar het was wel een mooi kasteel met een prachtig uitzicht over de zee!

Na Dunedin zijn we doorgereden naar het plaatsje Alexandra dit ligt meer in het binnenland. Hier hebben we de wandelschoenen weer aangetrokken en hebben we gewandeld.

We hadden hier niet heel veel tijd meer en moesten na een dag weer verder rijden richting Christchurch. Onderweg hebben we nog 1 stop gemaakt in Oamaru waar we de yellow eyed pinguïn hebben gezien.

De volgende dag zijn we doorgereden naar Christchurch. En was het rondje echt helemaal rond.

In Christchurch hebben we nog even gezellig rond gelopen en zijn we nog naar het Antartic Centre geweest waar we een heuse sneeuwstorm hebben meegemaakt. In onze korte broek met winterjas stonden we in de kou van -18,5 graad. Dat was best wel even fris aan onze benen haha! De laatste dag voordat we vlogen, stond natuurlijk in het teken van de camper opruimen en schoonmaken. Wat kun je je thuis voelen in een camper als je er 6 weken in zit zeg. In alle kastjes en ruimtes zat wel wat in. De camper leeghalen en schoonmaken was zo gebeurd maar onze backpacken weer inpakken zodat ze weer mee konden het vliegtuig in was nog wel een hele klus haha. Maar het is ons gelukt. Alles paste in de tas, op een paar dingetjes na van Rian natuurlijk haha. Gelukkig hebben we een Flightbag om onze backpacken zitten en paste de laatste spulletjes daar in.

Donderdag 20 februari was het dan zover. Na 6 weken Nieuw-Zeeland vlogen we weer terug naar Australie. Een gek idee! De tijd is echt voorbij gevlogen!

Lieve Groetjes en xxx

Rian en Wouter.