krabbedownunder.reismee.nl

Terug in Australië

Zoals de meesten van jullie wel weten, zitten we alweer 2 weken in Australie. En lagen we dus een verhaal achter. Maar we zijn weer helemaal up to date en wensen jullie natuurlijk veel lees plezier :D.

Na een goede vlucht zijn we weer veilig aangekomen in Australië. We sliepen de eerste 2 nachten in het Ibis Budget hotel in Sydney omdat we onze auto nog eerst weer op moesten halen. Even weer heerlijk in een gewoon bed geslapen. Dus de volgende dag hebben we dan ook eerst onze auto opgehaald en zijn we, nadat we de auto bij het hotel hebben geparkeerd, met de trein de stad in geweest. Op naar Work and Travel Company (WTC) om informatie te vragen over eventueel boerderijwerk. Want jaja na 4 maanden vakantie vieren moet er toch ook weer geld verdiend worden! Na deze informatie gekregen te hebben, zijn we Sydney zelf nog even in geweest.

Zaterdag moesten we weer opzoek naar een camping in de buurt van Sydney, en hebben die dan ook gevonden. We zaten prachtig aan de rand van een bos. Zaterdag hebben we de hele dag besteedt om alles uit te zoeken in de auto. Ook hebben we de auto nu zo ingepakt dat we niet elke dag de auto uit hoeven te pakken als we willen gaan slapen. Hier gaat natuurlijk ook wel even tijd in zitten maar het is gelukt. De zaterdag vloog dan ook voorbij!

Zondags hadden we weer onze nationale wasdag wat weer hard nodig was! En hebben we heerlijk tijdschriften uit Nederland gelezen. Dus eigenlijk niet heel veel gedaan haha.

Maandag was het dan zover, het hele weekend hebben we erover na kunnen denken of we de cursus boerderijwerk wel of niet wilden doen. En we hebben besloten om dit natuurlijk wel te doen. Dus weer op naar het WTC waar we de cursus konden gaan boeken. Helaas bleek de cursus de eerste weken al helemaal volgeboekt te zitten en kunnen we pas 17 maart terecht. Dus hebben we ons laten inboeken op 17 maart. En dat betekent dat we na de cursusweek gegarandeerd werk hebben op een boerderij! We hebben er erg veel zin in en zijn erg benieuwd wat ons allemaal te wachten staat.

Maar goed nu moeten we natuurlijk nog heel vervelend 3 weken vakantie vieren, en hebben we besloten om in deze weken maar “eventjes” op en neer te rijden naar Melbourne en Adelaide (zo ongeveer een kleine 3000 km)!

Dus woensdag was het dan zover, vanuit Sydney op weg naar Melbourne, we hadden een paar reisdagen voor de boeg en konden weer ouderwets overnachten op de Rest Area’s onderweg.

En wat was het weer wennen om zo lang achter elkaar in de auto te zitten. Je begint je soms toch wel een beetje te vervelen. Vrijdag zijn we dan ook aangekomen in Melbourne en zijn we gelijk de Queen Victoria Market opgegaan om de gezelligheid van deze markt maar even op te zoeken.

Tegen het einde van de middag zijn we weer verder gereden richting Adelaide (we doen net of het allemaal dicht bij elkaar ligt haha), hier zijn we zaterdags aan het einde van de dag aangekomen en wat bleek, er waren hier allerlei festivals gaande. Afgelopen weekend waren dat een Autorace en het Fringe Festival. En dit weekend is dat WOMADELAIDE. Dus hadden we veel geluk dat de camping die we opgezocht hadden nog net 1 klein plekje vrij had voor ons!

Maar genoeg te doen dus voor ons in Adelaide. We zijn dan ook naar de stad geweest, hebben over het festival terrein van Fringe gelopen en hebben hier heerlijk in het gras naar de muziek zitten luisteren. Ook zijn we een dag naar de grootste overdekte markt van het zuidelijk halfrond geweest, welke dus midden in de stad van Adelaide ligt!

Afgelopen Donderdag zijn we naar de filmset van de populaire Australische serie McLeod’s Daughters geweest! We weten niet of jullie dit iets zegt, maar het is een erg leuke serie waar we thuis veel naar gekeken hebben. Het was dan ook erg leuk en vooral bijzonder om de filmsets en Drovers Run (dat is de boerderij waar alles gebeurd) te zien! We hebben veel herkenningspunten gezien.

En nu zitten we alweer in Melbourne de week is voorbij gevlogen. We gaan nog even de stad in, en rijden daarna weer verder richting Sydney. Waar we nog even van onze laatste vakantie week gaan genieten voordat we aan het werk gaan!

Liefs Rian en Wouter