krabbedownunder.reismee.nl

Vrolijk pasen allemaal!!

Allereerst natuurlijk voor iedereen een heel Vrolijk Pasen!

Inmiddels zitten we alweer een half jaar in Australië, de tijd vliegt voorbij hier!

De afgelopen weken is er niet heel veel gebeurd in ons leventje hier in Australië.

We hebben natuurlijk de farmcourse gedaan. Deze begon op maandag 17 maart en we hebben hier natuurlijk van alles geleerd en gedaan. Zoals motorbike‘s en Quads gereden wat echt ontzettend gaaf was om te doen. En we hebben ook paardgereden wat Rian natuurlijk geweldig vond en Wouter wat minder, hij zat liever op de motorbike‘s haha.

We hebben geleerd hoe we hekken moeten maken, 4x4 gereden op ruig land! Achteruit rijden met een trailer wat voor Rian toch wel wat lastig was. Dus zoals jullie lezen hebben we ons in deze trainingsweek zeker wel vermaakt.

Helaas konden we niet gelijk de week erna aan het werk, we moesten wachten op een boer die ons wou inhuren. Gelukkig kregen we de dinsdag erna dan eindelijk een naam van een boer waar we waarschijnlijk terecht konden. Dus gelijk maar gebeld met de boer. Na een paar telefoontjes en een paar dagen later zijn we dan ook aangenomen :D Wat waren we blij! We konden alleen pas 21 april (2e paasdag) bij hem beginnen en hadden dus nog 3 weekjes om ons te vermaken.

We hebben deze 3 weken in Sydney doorgebracht. Helaas hadden we deze 3 weken best slecht weer. De herfst is hier ingetreden en dat kon je merken ook! We hebben erg veel regen gehad. In deze 3 weken is er niet heel veel gebeurd. Wouter heeft wat casual werk gedaan in Sydney en Rian heeft heerlijk gerelaxt op de camping ;).

Vorige week zaterdag zijn we dan uit Sydney vertrokken met als bestemming Clermont in Queensland. Dit is het dichtstbijzijnde plaatsje bij de boer maar ligt nog wel 170 km van hun huis af!

We zijn via de oostkust omhoog gereden en hebben daarbij veel op rest-area’s geslapen. Ook hebben we een paar leuke stadjes aangedaan waaronder Coffs Harbour. Op de dag dat we in Coffs Harbour waren was er ook net een marktje bezig. We hebben er rustig overheen gelopen en daarna zijn we langs het strand gelopen. Heerlijk uitwaaien voordat we hard aan het werk moeten.

Afgelopen vrijdag was het dan zover en zijn we aangekomen bij de boer. We zitten dus ongeveer 170 km van Clermont in Queensland. T was een heel eind rijden maar we hebben het gehaald!

De rit vanuit Clermont naar de boer toe was al een heel avontuur, aangezien wij met onze station wagen dik 150 km over gravel en dirt road moesten rijden (dit rij je normaal met een 4x4)! En we hadden dit niet echt verwacht! Maar wauw wat heb je hier een uitzichten! Over de 4 uur dat we ernaar toe hebben gereden, hebben we maar 1 boer met 2 honden op een Quad gezien! Dus we zitten in de Real Outback van Australië en vinden het helemaal gaaf!

We werden vrijdag dan ook warm welkom geheten door de familie Luke. Ze hebben ons naar het huisje gebracht waar we de komende 6 weken zullen verblijven. De rest van de dag hebben we ons hier dan ook gelijk gesetteld.

’s Avond werden we uitgenodigd voor Tea en ja je gaat er gewoon vanuit dat dit een kopje thee drinken is. Maar gelukkig ging er bij Wouter een belletje rinkelen en hij dacht dat ze er hier wat anders mee bedoelden. Dus hebben we t gelijk maar even opgezocht op google (jaja we hebben hier in de bush bush zelfs internet!) en het bleek inderdaad wat anders te betekenen. We waren uitgenodigd voor het avond eten. Dus konden we gelijk goed kennis maken met het gezin. En dit is zeker gelukt.

Zaterdag zijn we met het hele gezin wezen waterskiën. Dit doen ze elk jaar met het Easter weekend samen met de buren en hun gezinnen uit de buurt!

Ze doen dit bij een groot meer/dam een klein stukje rijden van hun land. En het was echt een mega meer. Dit verwacht je niet zo midden in de bush! De boeren brachten hun eigen jetski’s, waterski’s en verdere speeltjes mee. 1 boer had zelfs een boot!

En natuurlijk hebben wij het ook geprobeerd. Rian mocht eerst want die had al eens eerder gewaterskied op het Rutbeek en Wouter wou dit wel eens zien. Na 1 keer te zijn gevallen, ging t daarna gelijk goed. Na een heel groot rondje was het de buurt aan Wouter. Na wat uitleg kon het dan ook gebeuren. Helaas was hij nog niet zo goed als Rian en heeft hij de 1e ronde dan ook niet op de ski’s kunnen staan. Later op de dag is het hem wel gelukt en toen ging het dan ook erg goed. Ook heeft Rian nog op de Jetski zelf gereden. Kortom het was een erg leuke en vermoeiende dag met heel veel nieuwe gezichten. Maar we hebben er zeker van genoten.

Zondag hebben we een rustige dag gehad. Ook hier is het echt Pasen en hebben we met de 2 jongste kinderen van het gezin Micky (7) en Ayda (5) eieren verstopt en gezocht. Dit was ook erg gezellig.

Dinsdag gaat t dan echt gebeuren, onze echte eerste werkdag in Australië! Vandaag is het nog vakantie. Wel gaan we een aantal papierzaken in orde maken met David (of Blue zoals ze hem hier noemen) en misschien dat we nog een rondleiding krijgen over de farm zelf. We zullen jullie laten weten hoe het hier gaat.

Liefs Rian & Wouter