krabbedownunder.reismee.nl

Back in Holland

Waar is het gebleven….. dat jaar!!!!

Jullie zullen het niet geloven maar dit is alweer ons allerlaatste verhaal op deze site. Een jaar geleden waren we net onderweg en was alles nog spannend en nieuw. Nu is het alweer een jaar later en zit ons fantastische avontuur er op. Wat is de tijd snel gegaan! Maar voordat we het helemaal gaan afsluiten zullen we eerst nog even vertellen wat er de laatste paar weken gebeurd is.

De laatste 4 dagen in Sydney stonden vooral in het teken van het bedenken hoe we alles toch mee zouden krijgen in onze backpack. En natuurlijk over het afsluiten van een fantastisch jaar in dat prachtige land. We hebben uiteindelijk zondag onze tassen ingepakt en alles wat niet mee kon hebben we naar onze buurvrouw op de camping gebracht. Zij brengt dat soort spullen vaker naar het leger des heils. Wij konden niets meer met de slaapzakken, tent, matjes etc. en dus vonden we het leger des heils wel een goede optie.

Onze buurvrouw op de camping van Sydney is in korte tijd dan ook uitgegroeid tot onze Australische oma ze is een ontzettend lieve vrouw! We hebben na het opruimen en nadat onze tassen gereed waren geheel in Australische stijl afgesloten met een Barbie (BBQ) lunch bij haar. Erg gezellig! Het was dan ook een echt afscheid toen we op weg gingen naar de trein voor onze laatste nacht in een hotelletje bij het vliegveld. Op maandag zouden we namelijk om 8 uur op het vliegveld staan om door de douane te gaan en op het vliegtuig te stappen naar Bali. Nog één keer achterom kijken en afscheid nemen van het prachtige Australië.

Hoewel het een afscheid was voor Australië hadden we nog een land waar we langs zouden gaan. Indonesië, en dan wel speciaal het eilandje van Bali. We kwamen maandag laat aan, het was half 3 ’s nachts toen we uiteindelijk op de kamer waren en dus konden gaan slapen. We waren kapot na het vliegen en het lange wachten op Darwin airport (waar welgeteld 2 winkeltjes zijn…).

De volgende ochtend konden we pas echt goed kijken wat voor een resort we geboekt hadden en of we inderdaad heerlijk konden relaxen zoals we ons dat voorgesteld hadden. We zaten in een prachtige kamer en een prachtig resort en konden zo door de tuinen naar de ontbijtzaal lopen. Wat een groen en wat een luxe! En dat wordt natuurlijk alleen nog maar versterkt als je net een jaar lang in een tentje of achter in de auto hebt geslapen. In een woord: Prachtig!

Hier zouden we ons prima kunnen vermaken. Zowel bij de zwembaden als bij het strand waar het resort aan lag. ’s Avonds heerlijk uit eten in de buurt van het resort en voor de rest helemaal niets doen.

We hebben op de vrijdag een tour geboekt om toch wat van het eiland te zien. Op deze tour hebben we een aantal mooie fabriekjes gezien waar nog met de hand gewerkt werd in het maken van sieraden, schilderijen en beeldjes. Ook zijn we naar Ubud geweest waar we rijstvelden hebben bekeken. Al met al een mooie dag op een prachtig eiland!

Maandagavond zijn we nog naar Kuta geweest. Het feestgedeelte van Bali. Kuta is de badplaats van Bali en daar was het dus lekker druk, met jaja vooral heeeel veeeeel NEDERLANDERS ;). Zo konden we mooi weer wennen aan alle Nederlanders haha!

Na een paar heerlijke dagen van vooral aan het strand en zwembad liggen relaxen was het toch echt tijd voor ons om op woensdagochtend het vliegtuig te pakken richting Nederland. Op het vliegveld van Singapore hadden we een wachtijd van 11 uur die we goed besteedt hebben met een stadstour en vermaak op het vliegveld zelf, want dat is wel zo groot met heel veel winkels, gratis massage stoelen en noem maar op. In 1 woord een prachtig en vermakelijk vliegveld! We kwamen dan uiteindelijk op donderdag half 2 ’s middags aan op Schiphol. Rustig naar de bagageband lopen en wachten op onze tassen en toen door de douane, en wie stonden daar? Onze familie!! Knuffels, tranen en blijdschap. Wat was het fantastisch om onze familie na een jaar weer te zien.

Ze hadden ook nog een verassing voor ons in petto. We zouden ’s avonds namelijk gezellig uit eten gaan. En als klap op de vuurpijl was thuis onze straat versierd met een prachtige boog en borden. Er was zelfs een verassingsfeestje georganiseerd voor ons! Wat natuurlijk ontzettend gezellig was!

Het afgelopen jaar is echt voorbij gevlogen! We hebben heel erg veel beleefd en meegemaakt. We hebben goede en slechte dagen gehad maar over het algemeen was het een ervaring om nooit meer te vergeten. Wat hebben we het mooi gehad. Al jullie reacties op de site en op de app etc. heeft ons echt goed gedaan. Mooi om te zien dat zoveel van jullie met ons meegeleefd hebben afgelopen jaar. Allemaal bedankt daarvoor!

Nu is het voor ons tijd om weer verder te gaan met het leven in Nederland.

Allemaal bedankt voor het afgelopen jaar en we spreken jullie vast snel weer face tot face!

See ya en veel Liefs

Wouter en Rian

marlijn! !!!

Welkom thuis! !!!!!!!!!!!!

Hester

Dit onvergetelijke avontuur kunnen jullie maar mooi op je CV zetten. De beelden en gevoelens zijn zo weer op te roepen. Succes met jullie nieuwe reis in Nederland, op zoek naar.....Welkom thuis. Lieve groet, x

mam & pap

Ja wat gaat een jaar toch snel het is voorbij voordat je het weet.
wij hopen dat jullie genoten hebben van jullie reis en van alle belevenissen die jullie hebben meegemaakt.

Maar wij zijn ook heelblij dat wij jullie weer heelhuids in onze armen konden sluiten.

En nu gaat het normale leventje weer aan op zoek naar werk en wat al niet meer..............
maar een ding is zeker dat jullie nog heel vaak aan jullie reiservaringen zullen terug denken

Nicole

Een prachtig laatste verhaal. Het is voorbij gevlogen. Wouter tot woe!

Groetjes Nicole

Annet Veldscholten

Rian en Wouter,
Wat een geweldig avontuur hebben jullie beleefd.
Onvergetelijk!
Welkom ib Nederland.

Jenny Horsthuis

Wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt ,het was leuk om jullie te volgen ,ik hoop dat snel weer kunnen wennen hier in Nederland !Herinneringen zijn voor eeuwig !
Welkom hier in het veld groetjes Jenny en Bert